martedì 26 aprile 2011

کشاکش بر سر بالا کشیدن پول نفت بی صاحب


یه زمانی برای قاچاق سوخت از تانکر استفاده میکردن اما حالا خط لوله کشیدن و سوخت صادر میکنند و حسابشو هم به هیچکس پس نمیدهند




بخش سوم، از یک گزارش خبری که در ایران دست به دست می شود:

«پس از تصمیم ناگهانی دفتر رهبری برای واریز بخش عمده ای از درآمدهای نفتی به حساب ویژه ای زیر نظر هیاتی 3 نفره به ریاست مجتبی خامنه ای؛ احمدی نژاد در نخستین جلسه دولت زیر پوشش گله، به انتقاد از آقای خامنه ای و بیشتر اطرافیانش را شروع کرد و گفت که این اقدام توهین به رئیس دولت است. محدود کردن دسترسی دولت به درآمدهای نفتی حق دولت است و عده ای "نادان "و "بازیچه" در بیت رهبری باعث این اقدام شدند. (ظاهرا اشاره او به مجتبی خامنه ایست که در بخش های دیگری از همین گزارش اشاره به اختلاف احمدی نژاد با او شده است.)

در هفته اول اسفند ماه گذشته وزارت نفت طی گزارشی محرمانه به کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد که از میزان صدورسوخت از طریق خط لوله دهم سراسری کاملا بی اطلاع است و هیچ مسئولیتی را در قبال آن نمی پذیرد چرا که این لوله کلا زیر نظر این وزارتخانه نیست و درآمدهای آن هم به کشور باز نمی گردد! دراین گزارش همچنین آمده است که بدون اطلاع مقامات مسئول(دولت) از طریق خط لوله زیر دریایی کیش که با مشارکت سپاه پاسداران و چینی ها احداث شده مقادیر فراوانی سوخت صادر می شود که سالانه بیش از 3 میلیارد دلار اختلاف حساب در درآمدهای نفتی ایجاد می کند که وزارت نفت مسئولیت پاسخگویی به آن را از خود ساقط شده می داند.

در ادامه این گزارش، وزیر نفت از رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه و مشاور عالی کنونی رهبر که درعین حال فرمانده اتاق پرتاب موشک است، به دلیل عدم ارائه هر گونه گزارش از فعالیت های نفتی قرارگاه خاتم الانبیاء از آغاز تا کنون شکایت می کند. ظاهرا بر اساس توافق های قبلی مقرر بوده است که سردار صفوی رابط فعالیت های نفتی قرارگاه خاتم با وزارت نفت باشد.

در خط لوله 600 کیلومتری اهواز - دهگلان توسط سپاه پاسداران اختلاس 580 میلیون دلاری کشف شده که ردیابی ها نشان می دهد این مبلغ به دوحساب شخصی در مالزی واریز شده است. همچنین دراحداث خط لوله نکا - جاسک نیز 2 میلیارد و 60 میلیون دلار اختلاس شده که این مبالغ در حساب های مشترک شخصی چند تن از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در شانکهای چین رد یابی شده اند.

بدنبال این گزارش و اقدام، حمید کاتوزیان نماینده مجلس در جلسه محرمانه کمیسیون انرژی مجلس در باره غیر شفاف بودن تمامی پروژه هایی که احمدی نژاد با دستور مستقیم به سپاه واگذار کرده گزارشی ارائه داد. او دراین گزارش قید کرد که به عنوان مثال فقط هزینه ارزی در یکی از این پروژه ها 6 میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است.

در این گزارش اسامی افرادی مانند محمد حجازی و ناصر حسینی دیده می شود . بخشی از قراردادهای جدید نفتی با چینی ها که حدود 58 میلیارد دلار است بدون مجوز قانونی و بدون ارائه جزییات به مجلس بوده است . از درآمدها حاصل از این قرارداده ها، حدود 14 میلیارد و 200 میلیون دلار به کشور باز نگشته است.»

دو بخش قبلی را در عناوین زیر می توانید بخوانید.

1-کشف "شنود" امنیتی در وزارت اطلاعات و بیت رهبری!

2-دولت - سپاه - بیت رهبری، سه رکن کودتا در برابر هم

Nessun commento:

Posta un commento