domenica 26 maggio 2013

حسن روحانی شانس اول انتخابات 92 - اگر انتخابت شوم مسئله حصر موسوی و کروبی را حل خواهم کرد

راه سبز امید همان است که هیچوقت ناامید نشویم و از کمترین فضای بوجود آمده نهایت استفاده را ببریم ، روحانی هم از اصلاح طلبان هست و هم برنامه مشخصی برای اقتصاد دارد و تنها کسی هست که به صراحت اعلام کرده که مسئله حصر رهبران جنبش سبز را حل خواهد کرد

با آنکه رسما اعلام نمی شود، اما تمام شواهد حکایت از آن دارد که در روزهای گذشته رایزنی های بسیار جدی برای اعلام حمایت قاطع هاشمی و خاتمی  و ناطق نوری از "حسن روحانی" در انتخابات 92 در جریان بوده است. نتیجه این رایزنی ها، احتمالا با آغاز تبلیغات کوتاه مدت انتخاباتی اعلام خواهد شد، اما گفته می شود نتیجه رایزنی‌ها تاکنون چنین بوده است که "عارف" بنفع حسن روحانی کنار برود تا آراء کامل اصلاح طلبان و طرفداران رئیس جمهور شدن هاشمی رفسنجانی به سود حسن روحانی به صندوق ها ریخته شود. حتی گفته می شود خود حسن روحانی نیز در روزهای اخیر به قم رفته و با برخی مراجع
برای جلب حمایت و پشتیبانی علنی آنها گفتگو کرده است. این رایزنی ها زمانی بصورت جدی مطرح شد که هاشمی رفسنجانی اعلام کرد، حتی اگر رهبر جمهوری اسلامی برای شرکت او در انتخابات حکم حکومتی هم صادر کند دیگر حاضر به این حضور نیست. موقعیتی که هاشمی رفسنجانی درجریان ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری و سپس مقابله شورای نگهبان و بیت رهبری و فرماندهان سپاه و امام جمعه های وابسته به این سه نهاد و گروه با هاشمی کردند عملا چنان به سود او تمام شد که امروز حرف آخر را در انتخابات 92 او می زند. بویژه که محمد خاتمی و حسن خمینی نیز درکنار او قرار گرفته اند.
حسن روحانی تاکنون در چند سخنرانی انتخاباتی خود، دقیق تر از هر نامزد دیگر انتخاباتی برنامه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی دولت احتمالی خود را اعلام کرده است. او یگانه نامزد انتخابات در میان 8 نامزد تائید صلاحیت شده است که با صراحت گفته است، در صورت پیروزی در انتخابات مسئله حصر موسوی و کروبی را حل خواهد کرد و در جهت حل چالش موجود بر سر پرونده اتمی را با هدف پایان تحریم ها حرکت خواهد کرد.
حسن روحانی در دولت خاتمی دبیر عالی شورای امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد مسئله اتمی ایران بوده است. وی دبیر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز هست و علاوه بر تحصیلات حوزه ای، تحصیلات عالیه در حد "دکترا"ی دانشگاهی کرده و به دو زبان عربی و انگلیسی نیز مسلط است.
روز گذشته "افکار نیوز" که از سایت های زنجیره ای وابسته به حاکمیت کنونی است، در گزارشی که خبرگزاری ایسنا نیز آن را مخابره کرد و هنوز درستی و نادرستی آن معلوم نیست نوشت:
محمد خاتمی از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خواسته از حسن روحانی اعلام حمایت کند و اصلاح طلبان را  برای رای به روحانی به اجماع برساند. این شورا اکنون تنها نهاد همآهنگ کننده اصلاح طلبان است.
این اخبار رسمی و غیر رسمی و منتشر شده و منتشر نشده، نشان میدهد که نه هاشمی و نه اصلاح طلبان، علیرغم جلوگیری از حضور هاشمی در انتخابات 92 به هیچ وجه قصد عقب نشینی از صحنه انتخابات را ندارند، بلکه با عزم خود را برای نقش آفرینی در انتخابات و به پیروزی رساندن حسن روحانی دو چندان کرده اند. هاشمی رفسنجانی پس از ثبت نام انتخاباتی، با این گمان که رد صلاحیت خواهد شد، به حسن روحانی که قصد اعلام انصراف داشت گفته بود "عجله" نکند و در صحنه باقی بماند. وی در اعلامیه های پس از رد صلاحیت خود نیز روی ضرورت حفظ اشتیاق مردم برای شرکت درانتخابات و لزوم وحدت و همگامی اصلاح طلبان و طرفداران خود تاکید کرده است، که معنای آن جز ایفای نقش به سود حسن روحانی نمی تواند باشد. این در حالی است که علی اکبر ولایتی نیز با محاسبه مناسبات احترام آمیزی که همیشه با هاشمی داشته روی حمایت او از خود حساب می کرد، اما چند موضع گیری ناشیانه او علیه موسوی و هاشمی پل های این ارتباط را خراب کرد.


Nessun commento:

Posta un commento