martedì 15 dicembre 2009

چه کسانی از جنبش سبز و موسوی می ترسند

شیخ محمد یزدی لاستیک دنا را بالا کشید
پسرش جنگل های شمال ایران را
از پیک نت
آیت الله شیخ محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه قم و عضو شورای نگهبان روز گذشته طی سخنانی علیه موسوی و كروبی و خاتمی و هاشمی گفت:

آقای موسوی چه افتخاری به همراه دارد؟ در دوران نخست وزیری همه می‌دانند كه چه فكری داشت."

آیت الله یزدی توضیح نداده كه موسوی چه فكری داشت و آن "همه" كه می دانستند شامل آقای خمینی هم می شده یا نه، كه تا آخرین روز عمر خود از مهندس موسوی پشتیبانی كرد. ظاهرا آن فكر خیلی بدی كه مهندس موسوی در زمان نخست وزیری اش داشت و شیخ محمد یزدی نماینده مجلس در همان دوران هم با آن مخالف بود این بود كه موسوی می گفت نباید گذاشت مثلا كارخانه لاستیك سازی را بدهند به یك آیت الله حوزه علمیه.

حالا، یعنی بعد از در گذشت آقای خمینی و رهبر شدن علی خامنه ای، در یک قلم كارخانه لاستیک سازی که به گفته عباس پالیزدار 600 میلیارد می ارزید را به قیمت 10 میلیارد دادند به محمد یزدی. تازه آیت الله یزدی این ده میلیارد را هم نداد و گفت كه از خود كارخانه می فروشیم و می دهیم. ایشان حق ندارد از موسوی بدش بیآید؟



آیت الله یزدی صاحب لاستیك سازی دنا، روز گذشته در جمع سران اوقاف گفت: "من در مجمع تشخیص مصلحت به آقای موسوی گفتم، شما در روز قیامت چه پاسخی خواهید داشت كه شورای نگهبان را اینگونه متهم می‌كنید؟"

البته شیخ محمد یزدی نگفته که موسوی چه اتهامی به شورای نگهبان زده است. اگر ریگی به کفش نداشت می گفت که موسوی گفته تقلب و کودتا کرده اید. این را نگفت چون حرف مردم هم همین است!

آیت الله یزدی سپس سراغ هاشمی رفسنجانی رفت و گفت: "آقای هاشمی سكوت را شكستند و در مشهد سخنرانی كردند و گفتند كه حكومت سپاه و بسیج دارد و این طرفی‌ها دانشگاه، اساتید و نخبه دارند. شما دارید بین سپاه، بسیج، دانشگاه و اساتید تقابل ایجاد می‌كنید."

تقابل دیگری در مملکت حاکم است که هاشمی آن را نگفته؟



بامزه ترین بخش سخنان یزدی آنجا بود كه گفت: "هاشمی در زمان ریاست بنده در قوه قضائیه گفت پرونده دخترش را ببندم."



مستمعین از آیت الله یزدی درباره پرونده پسر خود ایشان سئوال نکردند. همان پسری كه در زمان ریاست ایشان بر قوه قضائیه رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه بود و چوب جنگل های شمال را صادر كرد. اینها را ما نمی گوئیم. عباس پالیزدار گفت و بدستور همین آقای یزدی هم زندانی شد.

این نامه آیت الله یزدی ثبت در تاریخ غارتگری 20 سال اخیر است:

"جناب آقای فروزش، حمید ما (حمید یزدی) بیکار است، ترتیبی اتخاذ فرمایید که از ‏جنگل های شمال جهت صادرات چوب بهره مند گردد."

پالیزدار می گوید: "حمید یزدی، در آن زمان مدیرکل حوزه ریاست قوه ‏قضاییه بود و متأسفانه جنگل های شمال را به تاراج بردند و رفتند."

البته نگرانی شیخ محمد یزدی زیاد هم بیهوده نیست. این نگرانی از پاره شدن عکس آقای خمینی نیست، بلکه ترس از ادامه جنبش سبز و کار دادن دست امثال ایشان است. نه در روز قیامت بلكه در همین دنیا و بزودی.

Nessun commento:

Posta un commento