sabato 30 ottobre 2010

جوانان كشور بیکارند اما سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در جای دیگری انجام می شود

سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری ایرانیان در پروژه های اقتصادی سوریه




در سال های گذشته ایرانیان ۳ میلیارد دلار در پروژه های اقتصادی سوریه سرمایه گذاری کرده بودند، اما پروژه های جدیدی با ارزش ۵ میلیارد دلار برای حضور پر رنگ تر ایرانیان در اقتصاد سوریه تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی موج از سوریه، سید احمد موسوی سفیر ایران در سوریه با اعلام این مطلب گفت: در سال های گذشته ایران ۳ میلیارد دلار در پروژه های سوریه سرمایه گذاری کرده است که از این تعداد، پروژه هایی با ارزش ۱٫۶ میلیارد دلار به بهره برداری رسیده و ظرف یک سال آینده سایر پروژه ها تکمیل می شود.

وی افزود: ۵ میلیارد دلار پروژه های جدید اقتصادی برای سرمایه گذاری از سوی ایرانیان تعریف شده است که این امر موجب توسعه روابط اقتصادی دو کشور می گردد.

به گفته وی، امضای موافقت نامه تجارت آزاد میان ایران و سوریه، تاسیس بانک مشترک بین دو کشور و لغو روادید از جمله اقداماتی است که موجب افزایش روابط تجاری میان دو کشور شده است.

موسوی ادامه داد: پروژه انگشت نگاری، احداث نیروگاه تشرین، احداث تونل، انتقال آب از دریاچه اسد به دشت حلب و همچنین سیمان حماء از جمله پروژه هایی است که ایرانیان در سوریه به عهده گرفته اند.

سفیر ایران در سوریه در خصوص حجم مبادلات تجاری دو کشور اذعان داشت: حجم مبادلات تجاری ایران و سوریه در سال ۷۵، ۴٫۷ میلیون دلار بود که این رقم در سال گذشته به ۳۷۸ میلیون دلار رسید.
وی با اشاره به تاثیر لغو روادید در توسعه روابط تجاری میان دو کشور تصریح کرد: این امر موجب شد تا تعداد زائران ایرانی در سوریه از ۵۰۰ هزار نفر به ۱ میلیون نفر برسد و تعداد پروازهای دو کشور در هفته به ۵۷ پرواز افزایش بیابد.

Share

Nessun commento:

Posta un commento