domenica 22 novembre 2009

انتقال زندانی سیاسی صالح دلدم بین زندانیان خطرناک

تغيير : گزارش‌های رسیده به سایت تغییر، حاکی از وضعیت نابهنجار و فوق‌العاده نگران‌کننده، برای یکی از فعالین ستاد انتخاباتی آقای کروبی است که پس از انتخابات و پیش‌ از آغاز اعتراضات مردمی، دستگیر شده‌است.

«صالح دلدم»، جوان ۲۲ساله‌، لاغر اندام و نحیفی‌ست که از بیماری قلبی هم رنج می‌برد.

او که در دوران تبلیغات انتخاباتی، در ستاد آقای کروبی فعالیت می‌کرد، دو روز پس از انتخابات و پیش‌از آغاز اعتراضات مدنی مردم به تقلب گسترده در انتخابات، دستگیر شد.

اسکندر دلدم، پدر صالح دلدم، در گفتگو با خبرنگار تغییر اعلام کرد که پسرش در روز ۲۴خرداد، توسط عده‌ای از افرادی که حامل سلاح گرم بوده و هیچ حکم قانونی نداشته‌اند، دستگیر شد.

وی سپس مدعی شد که این افراد پسرش را به سلول انفرادی متعلق به سپاه، در زندان اوین منتقل کردند.

آقای اسکندر دلدم، در پاسخ به‌این سوال که چرا پیش‌از این خبری از وضعیت این زندانی گزارش نشده‌بود، گفت: «دادستان تهران، من را از هرگونه مصاحبه منع کرده‌بود. اما حالا که با گذشت چندماه، هیچ تغییری در این وضعیت مشاهده نکردم و حتی ایشان از دادن ۵دقیقه وقت ملاقات برای توضیح وضعیت پسرم به وی، امتناع می‌کند، مجبور به اعلام این وضعیت برای افکار عمومی شدم.»

سه ماه پیش، بازپرس شعبه ۲، باقرار وثیقه ۵۰ میلیونی، دستور آزادی موقت صالح دلدم را صادر کرد. اما دادستانی در یک حرکت غیرقانونی، از آزادی این جوان که از بیماری قلبی رنج می‌برد، امتناع می‌ورزد.

آقای اسکندر دلدم، ضمن اظهار نگرانی از ۴ ماه ممنوع‌الملاقات بودن پسرش و سرانجام انتقال غیرقانونی وی به جمع زندانیان خطرناک زندان قزل‌حصار، می‌گوید: «این رفتار در حالی صورت می‌گیرد که تنها جرم پسرم، شرکت در انتخابات و تشویق مردم به رای دادن به یکی از نامزدهای تایید صلاحیت شده نظام صورت گرفته‌است.»

آقای دلدم، یکی از جرایم پسرش را که بازجو به او نسبت داده، همکاری نکردن با ستاد احمدی‌نژاد و رفتن به ستاد انتخاباتی رقیب وی اعلام کرد!

هنوز معلوم نیست که چندنفر دیگر مانند صالح دلدم به‌طور گم‌نام و به‌جرم شرکت در فعالیت‌های قانونی و مدنی در دوران انتخابات، در زندان‌ها به‌سر می‌برند.

Nessun commento:

Posta un commento