martedì 7 febbraio 2012

گزارش ویژه همکار پیک نت از استامبول- فلسطین متحد شد و از جمهوری اسلامی دور

 قطار ج اسلامی که مدتی است ترمز بریده ودر میانه راه قطعات مهمی  را هم از دست میدهد از دست دادن قدرت در فلسطین 
ضربه سختی است که برج اسلامی وارد خواهد آمد




خبرگزاری ها از دولت وحدت ملی فلسطین به رهبری محمد عباس خبر دادند. بدین ترتیب، چند پارچگی فلسطینی ها که جمهوری اسلامی نقش مهمی در آن داشت، به پایان رسید. بویژه که "حماس" با تیز بینی و پیش بینی آنچه در انتظار منطقه است، از جمهوری اسلامی و سوریه فاصله گرفته و ترکیه نزدیک شده است. رهبری دولت وحدت ملی را نیز محمود عباس برعهده گرفت.

در روزهای آخر سال 2011 نخست وزیر اردوغان در یک سخنرانی درون گروهی در جمع وکلای مجلس "حزب عدالت و توسعه" که به طور زنده از شبکه های تلویزیونی ترکیه نیز پخش میشد کارنامه ای از سال 2011 ارائه داد و در مورد سال 2012 پیام هایی داد.

در لحظه ای که اردوغان انتقاداتی علیه "حزب جمهوری خلق" (حزب کمالیست ترکیه) بیان می کرد - آقای اسماعیل حنیه ( رهبر حماس)، تو گویی چون یک میهمانی نا خوانده ای که اردوغان از آمدنش بی خبر بوده وارد سالن شد و اردوغان صحبتش را قطع کرد و به وی خوش آمد گفت:

"از طرف خود و وکلای حزبم و مردم ترکیه به آقای اسماعیل حنیه خوش آمد می گویم. اهلا و سهلا."

اردوغان در همان روز چنین گفت:

"در رابطه با یکی از مشکلات منطقه، یعنی فلسطین اخبار خوبی را دریافت کرده ایم. روز گذشته با نخست وزیر قانونی فلسطین که در غزه مستقر می باشد در استانبول مذاکرات مفصلی انجام دادیم. و در جریان گفتگوی دو رئیس دولت فلسطین محمود عباس و رئیس حماس خالد مشعل و گروه جهاد اسلامی به این نتیجه رسیدیم و به این نکته اشاره کردم که این اتحاد می بایست تحت پرچم و رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین باشد. جهت از بین بردن نفاق و دو دستگی بین گروه های فلسطینی از صمیم قلب از این اتحاد حمایت و پشتیبانی خواهم کرد."



آنچه که مشهود است حماس مرکز فعالیت هایش را از شهر شام در سوریه خارج و به آنکارا منتقل کرده است. حماس همه ساله از جمهوری اسلامی کمک مالی دریافت می کرد ولی از شواهد چنین بر می آید که جمهوری اسلامی محدودیت هایی برای این کمک مالی برقرار کرده است. خصوصا نزدیکی حماس و الفتح که توسط ترکیه برقرار می شود به مشام جمهوری اسلامی خوش نیآمده است. در عین حال پارادکسی هم در این بین دیده میشود. حماس ریشه در اخوان المسلمین دارد و تفکر عثمانی اردوغان با نگرش اخوان المسلمین چندان هم در تناقض و تضاد نیست. هر چند دولت ترکیه از بهار عربی همواره پشتیبانی کرده ولی هرگز پشت جریانات مذهبیی چون اخوان المسلمین را هم خالی نکرده است.

از اخبار چنین بر می آید که دولت ترکیه علاوه بر کمک لجستیکی به حماس (مثل اجازه گشایش دفتر در ترکیه ) سالیانه حدود سیصد میلیون دلار کمک مالی هم به آنها خواهد داد. خصوصا با توجه به این که دولت ترکیه قول ساختمان سازی و مرمت نوار غزه را نیز به حماس داده است.



http://www.youtube.com/watch?v=ws7B6genATo

Nessun commento:

Posta un commento